Dom (zly)

Dom (zly)

czwartek, 19 lipca 2012

NH 2012

Jestem już od wczoraj. Już zdążyłem na Warsztatach odegrać scenkę i nakręcić stary, socrealistyczny budynek. Pierwsze spodobało się, drugie nie, bo nie skręciłem ludzi a w zasadzie proletariuszy. Ale to nic. Wszystko jest pięknie. A już dziś rozpoczęcie festiwalu i "Bestie południowych krain", "Miłość" tylko wirtualnie zaistniała na stronie z rezerwacjami. Nic to. "Miłość" i tak obejrzę na pewno.




19.07


Film tak bardzo, tak mocno trafiający we mnie, że przeżyłem autentyczny szok. To , co znałem z prozy Schulza, czy Hrabala, taka środkowoeuropejska wrazliwość przeniesione w świat amerykańskiego, dzikiego - w popowodziwy krajobraz Nowego Orleanu czy Florydy. Narracja , prowadzona z punktu widzenia małej dziewczynki, którą umierający ojciec przygotowuje do życiowego survivalu, to czysta poezja. Nie było w tym zgrzytów. Film wzruszający i piękny, okrutny i magiczny..
9 gwiazdki

20.07


 Legenda Kaspara Hausera (7)


Tekno od którego nie można z nudów zdechnąć, szczególnie, jeśli tańczy Vincent Gallo.
7 gwialapsus 
napisał(a) o Pokój 237 Szaleństwo nadinterpretacji. W tym szaleństwie jest metoda.

21.07



Średniowieczny post jako antidotum na współczesność.
10 gwiazdki
Film o moim dzieciństwie, młodości. W zasadzie o wszystkim. Co stało się. Po roku 90.
9 gwiazdlapsus 
Ucieczka od dostatku i spokoju w objęcia bałkańskich gieroi. Od paranoi się roi.
7 gwiazdki

22-24  Pieska odyseja (6)

Podobał mi się humor, mniej plastyka. Takie trochę powymyślane.
6 gwiazdki
lapsus lapsusdodał(a) zwiastun filmu Pieska odyseja
Zwiastun:
Jest wesoło i ciekawie plastycznie.
6 gwiazdki
lapsus lapsusnapisał(a) o Czarna krew (6)
Powolny smutek tego długiego filmu jest czarny jak tytuł tego filmu.
6 gwiazdki
Zwyczajny-niezwykły Maddin, czyli kocham kino. Tym razem w wydaniu noir i Odyseuszem w roli głównej.
7 gwiazdki

lapsus lapsusnapisał(a) o Ambasador (7)
Cynizm głównego bohatera jest arcymoralny. Wygląda, że Brugger z powodzeniem mógłby zostać handlarzem diamentami, ale woli robić filmy.
7 gwiazdki
Natalia Rolleczek jest autorką zapomnianej książki "Drewniany różaniec", poświęconej klasztornej traumie, gdzie spędziła dzieciństwo. Po II wojnie książka pani Tali została uznana za czołowe dzieło w walce komuny z Kościołem, a sama bohaterka uznana za wroga tego drugiego. Całe jej życie wypełniało pragnienie stworzenia osobistej relacji z Bogiem. Pomagała jej w tym znajomość z papieżem Janem Pawłem II, który nigdy nie potępił pani Tali tak jak jego współwyznawcy. 
7 gwiazdki
7 gwiazdki
lapsus lapsusnapisał(a) o Opóźnienie (6)
Sam nie wiem - w przeciwieństwie do "Czarnej krwi" trochę drzemałem.
6 gwiazdki
lapsus lapsusnapisał(a) o Suck (5)
Fajny Alice, fajny Iggy, fajny McDowell, ale muzyka? Chciałem metalowego, oldskulowego kopa, a dostałem heinekenowe niewiadomoco. I ten element sprawił, że film jest nijaki. Szkoda.
5 gwiazdki
lapsus lapsusocenił(a) Suck
5 gwiazdki
lapsus lapsusnapisał(a) o Holy Motors (8)
Przepyszne danie filmowe z wyrafinowanymi przyprawami z kuchni mistrza Caraxa.
8 gwiazdki
7 gwiazdki
7 gwiazdki
lapsus lapsusocenił(a) Czarna krew
6 gwiazdki
Średniowieczny post jako antidotum na współczesność.
10 gwiazdki
Film o moim dzieciństwie, młodości. W zasadzie o wszystkim. Co stało się. Po roku 90.
9 gwiazdki
9 gwiazdki





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz