Dom (zly)

Dom (zly)

środa, 21 kwietnia 2021

Konkurs VOD NH - stwórz własną sekcję. Moja propozycja "Dekalog" otrzymała nagrodę

 

                                           kadr z filmu "Słudzy"

Sekcja „Dekalog”


W swojej sekcji pragnę zaprosić na filmy, które podejmują tematy stare jak świat, będące jednak wciąż aktualne w swych rozlicznych ujęciach kwestii etycznych. Czasy się zmieniają, natura ludzka jakby mniej. Zapraszam zatem do krainy filmowych opowieści na temat grzechu i zła. Nie jest to temat oryginalny i doskonale pamiętamy chociażby wybitne dzieła Krzysztofa Kieślowskiego w cyklu „Dekalog”. Można więc potraktować moją sekcję jako swoisty „nowohoryzontowy” hołd w stronę naszego wielkiego reżysera. Temat sam, zdaję sobie sprawę, oryginalny nie jest, lecz filmowe interpretacje grzesznych manowców w duchu festiwalu Nowe Horyzonty są gwarancją, że oryginalności artystycznej i interpretacyjnej tutaj nie zabraknie. W każdym przykazaniu można było wskazać wiele tytułów, ale ja pozostałem przy jednym – dopiero tworząc swoją sekcję, zdałem sobie sprawę jak wiele ważnych etycznie filmów przynosi nam VOD NH. Sekcję tę uważam za otwartą i niezamkniętą!



I. Nie będziesz miał bogów cudzych przede Mną. Ale przecież ja nie jestem czarownicą! „Nie jestem czarownicą”

II. Nie będziesz brał imienia Pana Boga twego nadaremno. Szczególnie jeśli jesteś sługą Pana. „Słudzy”

III. Pamiętaj, abyś dzień święty święcił. Szczególnie jeśli jesteś sługą Pana, bo mogą się zacząć dziać dziwne rzeczy. „Sieranevada”

IV. Czcij ojca swego i matkę swoją. Mimo wszystko. „Toni Erdmann”

V. Nie zabijaj. A właściwie… „Dom, który zbudował Jack”

VI. Nie cudzołóż. A właściwie, dlaczego? „Nimfomanka”

VII. Nie kradnij. Nawet jak jesteś ładny jak aniołek! „Anioł”

VIII. Nie mów fałszywego świadectwa przeciw bliźniemu swemu. Nawet jak cię bardzo o to ktoś prosi. „Nie obchodzi mnie, czy przejdziemy do historii jako barbarzyńcy”

IX. Nie pożądaj żony bliźniego swego. Nawet jak jesteś jej przybranym synem. „Królowa Kier”

X. Ani żadnej rzeczy, która jego jest. Miłe złego początki...„Parasite”




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz